Eva Salqvist

Jag bor i Umeå med man och två barn.
Jag har två deltidsjobb förutom skrivandet:
Informatör för Barncancerföreningen Norra och syskonstödjare på Barncanceravdelning. Jag träffar dagligen barn och ungdomar som ofta befinner sig i kris. För att kunna kommunicera med dem på ett bra sätt har jag blivit tvungen att lära mig använda sms, msn, facebook och andra sociala medier – eftersom det är där de finns.

Jag skriver om saker jag själv funderar på och tycker är viktigt. Jag skriver för att kunna formulera mina tankar utan att bli avbruten.

2009 kom min bok ”MSN Maja söker Noa” ut på förlaget Lättläst. Den är skriven på enkel svenska och behandlar ämnet ”grooming” = när vuxna tar kontakt med unga på Internet. Den vänder sig till barn och ungdomar mellan 9 och 14 år.




Text / Bild Författarförmedlingen.se

Permalink Alla som hjälper till Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback